0

תיק עזרה ראשונה

תיק החייאה

תיק עזרה ראשונה לבית 

העולם בו אנחנו חיים, מזמן לעיתים אירועים לא נעימים ובלתי צפויים אשר מצריכים טיפול רפואי מידי. טיפול רפואי הוא לא עניין של מה בכך, לא ניתן לסמוך על המזל ולהניח שימצא רופא או מטפל בסביבתנו בדיוק ברגע שנצטרך. בדיוק בשביל זה, חשוב שיהיה לכם תיק עזרה ראשונה לבית, לעסק ואפילו לרכב לזמנים בו אנו יוצאים לטייל. תיק עזרה ראשונה ייתן לכם אפשרות להעניק לעצמכם ולקרובים אליכם מענה ראשוני ובסיסי בתרחישים רפואיים בלתי צפויים כמו פציעות, התייבשות או סתם כאבי ראש ובחילות. 


במקומות ציבוריים חייבת להיות ערכת עזרה ראשונה על פי חוק. ערכה כזאת חייבת לכלול עזרים רפואיים שונים ולעמוד בתקן משרד העבודה ומשרד הבריאות. עם זאת, ערכות אישיות לבית, לתיק הטיולים וגם לעסק שלכם, הן על אחריותכם. חשוב לדאוג לערכת עזרה ראשונה בכל מקום בו יתכן ותדרשו להשתמש בה, ערכה כזאת יכולה לעזור לכם להרגיע כאב של ילד בוכה שנפל בגינה אבל גם יכולה לעיתים להציל חיים. 


מה חשוב שיהיה בערכת עזרה ראשונה? 

תיק עזרה ראשונה, כשמו כן הוא. תפקידו להעניק עזרה ראשונה לפני הגעתם של צוותים רפואיים במקרה הצורך. לכן, הוא צריך להכיל את כל מה שנחוץ להענקת טיפול ראשוני מידי לאדם שנפצע. כמובן שכמות העזרים הרפואיים תלויה בגודל הערכה ובמקומות בו היא מוצבת. לדוגמא, תיק עזרה ראשונה לעסק ידרוש כמות ומגוון רחב יותר של אביזרים ותרופות. עם זאת, ישנה התכולה בסיסית לתיק עזרה ראשונה מלא אשר הכרחית כל ערכה, בכל גודל ובכל מקום. 


ראשית, צריך שיהיו בתיק אמצעי חבישה: תחבושות בד בגדלים שונים, פדי גזה, אספלנית, תחבושות לכוויות וכמובן, פלסטרים! בנוסף תדאגו שיהיו ברשותכם גם אמצעי חיטוי כמו פולידין ומשחות חיטוי. חשוב שיהיו בערכה גם עזרים רפואיים חיוניים זמינים, למרות שלא כולנו יודעים לעשות בהם שימוש. חסם עורקים, מסיכות לביצוע הנשמה, כפפות ומספריים יכולים לעיתים להציל חיים. במצב חירום, סביר שימצא בסביבה אדם שיודע להשתמש באמצעים אלו. הדבר ההכרחי האחרון הוא כמובן תרופות בסיסיות כמו משככי כאבים וכדורים נגד שלשולים והקאות. 


לסיכום, חשוב להקפיד על הימצאותו של תיק עזרה ראשונה מלא בביתכם ובעסק שלכם. כמו כן, אל  תשכחו למלא את המלאי מעת לעת ולוודא שכל התקופות שמישות ובתוקף. לפעמים, דברים קטנים הם שעושים את ההבדל!